Multikulturní vlivy
Jsou jistě více typické například pro Německo, kde žijí milióny přistěhovalců z různých částí světa a etnik. Ale i u nás se učíme žít s romským etnikem, i k nám přichází stále více imigrantů z různých částí světa. Děti se potom setkávají s lidmi a dětmi jiných etnik a národů, jiných kultur, jiné hodnotové orientace, jiného náboženství, jiného životního stylu. S tímto se setkávají často prostřednictvím postojů rodičů, ale i ve škole.
Děti reklamy
Děti byly objeveny jako lukrativní cílová skupina pro různé výrobní firmy, a tím i firmy reklamní. A také jako účinný prostředek útoku na peněženky rodičů. V naší době toto zacílení dosahuje pomyslného vrcholu. A to nejenom u výrobků pro děti, ale i u jiných výrobků pro dospělé – například nabídka automobilových firem v televizní reklamě je plná dětí včetně nemluvňat (viz Renault Berlingo plný batolat!). Především jde ale o to, co bude v dětských pokojích, jaké hračky, multimedia, v poslední době i mobilní telefony. A děti nejenom že nakupují prostřednictvím svých rodičů, ale mnohé zároveň trpí, že nemají to či ono.
Podmínky dětství se tedy neustále mění, postoje a chování dětí také. Můžeme se o tom dočíst v různých publikacích a časopisech. Hovoří a píšou o tom také učitelé, hovoří se o tom při výuce dalšího vzdělávaní učitelů. Podívejme se na dnešní stav rodiny. Také někteří odborníci tvrdí, že rodině jako instituci zvoní umíráček. Jiní zase říkají, že právě v tomto rychlém a měnícím se světě budou lidé bezpečí a jistotu hledat v rodině. Podobně i učitelé se velmi různě vypovídají o dětech v této době, ve více jak deset let se měnící společnosti na všech úrovních sociálního života.
Žádné komentáře:
Okomentovat