Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Slovenský pedagog Štefan Švec vymezil v roce 1995 kurikulum takto:

Slovenský pedagog Štefan Švec vymezil v roce 1995 kurikulum takto: Kurikulum je cílový učební plán, program, tj.:
1. studijní program, učební program daného vzdělávání a výcviku, jehož splnění vede k rozličným úrovním vzdělanosti a k různým vzdělanostním kvalifikacím;
2. učební osnova školního kursu;
3. obsah vzdělání (ve škole, jednoho kursu, předmětu);
4. zkušenostní obsah učení, které je nepřetržitě organizované ve škole nebo v jiném učebním prostředí a které vyjadřuje všeobecné cíle, předpoklady a hodnoty edukačního systému, který ho podporuje;
5. oblast teoretické reflexe o podstatných principech, postulátech návrhu vzdělávacího nebo výcvikového programu.
Obecně je kurikulum v širším významu vysvětlováno jako vzdělávací program, nebo jako obsah a metody školního vyučování a výchovy – zde se právě objeví rozdíl mezi kurikulem a školními osnovami. Ty se zaměřují zejména na cíle a obsah školní výuky. Kurikulum pojímá problém působení školy na žáka v celé jeho šíři.

Žádné komentáře:

Okomentovat