Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Analýza konkurentov

Analýza konkurentov
1. Konkurencia medzi klinikami
Ide o konkurenciu medzi už existujúcimi a zaběhlými klinikami.
V tomto prípade sa klinika nachádza v regióne, kde je celkom 626 634 obyvateľov (Bratislavský región). V tomto regióne existuje ďalší jedna klinika - Gemini prevádzkujúci rovnaké zákroky. Teda v jednom regióne je pomerne veľká konkurencia, preto sa môže klinika spočiatku spoliehať na stálych pacientov z iných už zaběhlejších kliník z ostatných regiónov.
2. Hrozba vstupu nových firiem
Táto hrozba spočíva v tom, že by na trh mohol vstúpiť nový subjekt, ktorý by vykonával rovnaké operačné zákroky. V súčasnej dobe nie je známe, že by nejaká nová firma mala záujem vstúpiť na tento trh, ani tu nie je vyvíjaný tlak zo strany už zavedených kliník, ktoré majú svoje pozície. Táto hrozba je nepravdepodobná.
3. Obchodná sila dodávateľov
Keďže klinika má stále dodávatelia, ktorí dodávajú zariadenia do iných kliník v iných regiónoch, nie je o dodávateľa núdze.
4. Obchodná sila kupujúcich
I keď mala klinika veľké náklady na vznik, musí sa prispôsobiť konkurencii tak cenovo, tak aj ponúkanými službami. Presadiť sa však chce lepšie kvalitou a ponúkanými službami a dobrý mene kliniky.

Žádné komentáře:

Okomentovat