Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Konkurencia v trhovom prostredí

Konkurencia v trhovom prostredí
V rôznych odvetviach výroby existujú rôzne stupne konkurencia medzi firmami v závislosti na tom, či jednotlivé firmy môžu alebo nemôžu pôsobiť na fungovanie trhu statku. Rozlišujeme dve základné formy konkurenčného prostredia.: Dokonalú a nedokonalú konkurenciu.
Dokonalá konkurencia je charakterizovaná vysokým stupňom konkurenčnosti prostredia, v ktorom žiadna z firiem nemôže zmenami svojej ponuky a zmenami svojho dopytu po výrobných faktoroch pôsobiť na formovaní trhovej ceny statku a trhové ceny používaných faktorov.
Nedokonalá konkurencia je charakterizovaná takým konkurenčným prostredím, v ktorom každá z firiem alebo nejakej firmy môžu zmenami svojej ponuky pôsobiť na zmeny trhovej ceny statku a zmenami svoje dopytu po výrobných faktoroch na zmeny jej trhových cien.

1.2.1 Poznávání konkurencia
Firma musí vedieť: [1]
1. hlavných konkurentov
2. ich stratégiu
3. ich ciele
4. ich prednosti a slabiny
5. ich pravdepodobná reakcia
1.2.2 Identifikácia konkurentov
Podľa zastupiteľnosti výrobkov: [2]
1. kto ponúka podobné výrobky za podobné ceny
2. kto ponúka podobné výrobky
3. kto ponúka výrobky, ktoré vykonávajú podobnú službu
4. kto ponúka čokoľvek, kde útočia na zákazníkove peniaze
1.2.3. Otázky pre identifikáciu konkurencia [3]
1. Kto je naším konkurentom?
2. Aká je stratégia konkurencie?
3. Aké sú ciele konkurencia?
4. Aké sú silné a slabé stránky konkurencie?
5. Ako je štandardná reakcia konkurencie na ohrozenie?
1.2.4 SWOT analýza
S = prednosti - silné stránky (Strength),
W = nedostatky (Weaknesses),
O = príležitosti (oportunity),
T = hrozby (Threat).

Žádné komentáře:

Okomentovat