Klient = pacient
V oblasti zdravotníctva nás zákazník najviac zaujíma z hľadiska lojálnosti a profitability. Podľa uvedených kritérií možno zákaznícke skupiny aj deliť a odlišne sa voči nim profilovať. Klasický marketing má pre túto časť strategického riadenia názov CRM (Customer
Relationship Management). Ten je schopný na základe analýz vyčleniť prioritné skupiny klientov s vysokou profitabilitu, sledovať dôvody, prečo k nej dochádza a vytvárať pre nich špecifické projekty na jej buď udržiavanie alebo zvyšovanie.
1.1.3 Pacient s dioptrickou chybou má štyri možnosti:
1. vidieť zle
2. nosiť okuliare
3. používať kontaktné šošovky
4. podstúpiť zákrok laserom
1.1.4 Pacient so sivým zákalom má možnosti iba dve:
1. nevidět
2. podstúpiť zákrok
Vďaka laserovej liečbe spoznali tisíce ľudí na celom svete nový pocit slobody - pocit dobrého videnia.
Schéma trhu zdravotníckych služieb [2]
(1) pacient ako konečný spotrebiteľ, (2) zdravotnícke zariadenia-poskytovateľ zdravotnej starostlivosti, (3) zdravotná poisťovňa
2
Platiteľ
3
Poskytovateľ
1
Pacient
Do tohto priestoru vstupujú aj iné subjekty: výrobcovia liekov a zdravotníckeho materiálu, distribútori, lekárne, štát a mnoho ďalších.
1.1.5 Trhová motívy zákazníkov
Centrom trhu nejsme ani "MY" ani "ZÁKAZNÍK". So zákazníkom sa totiž neobchoduje, obchoduje sa len s jeho motívy a ich zmenami. Definovať trhovú motívy ako centrum trhu v zdravotníctve je asi najpresnejšie. I trhové motívy v zdravotníctve majú svoj základ v psychológiu a práca s nimi patrí k vrcholným manažérskym schopnostiam. Ich štruktúra sa delí na:
1. potreby,
2. emócie,
3. návyky,
4. hodnoty.
Kľúčovým faktorom pre úspech marketingovej stratégie trhových motívov je rozpoznanie štruktúry trhových motívov danej zákaznícke skupiny a vyššie, do akej sú v danej chvíli tieto motívy nasýteným.
Žádné komentáře:
Okomentovat