Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Analýza trhového prostredia

Analýza trhového prostredia
Pri analýze trhového prostredia je potrebné sa zaoberať trhovými motívy, externými faktormi trhu (PEST analýzou, SWOT analýzou), a analýzou zákaznícke populácie.
Trhové prostredie je v podstate definíciou trhu.V súčasnom konkurenčnom prostredí, keď stúpajú požiadavky zákazníkov a zároveň klesá ich lojalita k značke a službám je nevyhnutným predpokladom pre prežitie každého podniku získanie a udržanie zákazníkov. Jediným spôsobom ako to dosiahnuť je rozpoznať správne zákazníkmi, nadviazať s nimi komunikáciu, identifikovať ich potreby, uspokojiť ich potreby a zároveň dosiahnuť zisk.
Prioritne v záujme všetkých marketingových aktivít je zákazník a jeho trhovú motívy. Zákazníkom zdravotníckych zariadení sa hovorí užívatelia zdravotnej starostlivosti, my však budeme uvádzať slovo "pacienti", nebude to tak úplne presné, ale zato jednoduchší.
Jeden zo spôsobov, ako zabezpečiť úspešnosť marketingovej stratégie je skúmať, ako kvalitu ponúkaných služieb hodnotí pacienti. Pretože pacient nie je ani marketingový špecialista, ani analytik zdravotnej starostlivosti, ukazuje sa, že najspoľahlivejšie metódy posudzovania kvality zdravotnej starostlivosti je systematické monitorovanie spokojnosti pacientov s poskytovanou starostlivosťou. Ak sa spokojnosť zlepšuje, možno usudzovať, že strategické opatrenia zdravotníckeho zariadenia sú správne a naopak.

Žádné komentáře:

Okomentovat