Nákupné správanie zákazníkov
Kúpnym správaním zákazníkov rozumieme také správanie jedincov alebo inštitúcií, ktoré sa viaže na získavanie, používanie a odkladanie produktov či služieb.
V marketingu hrá hlavnú úlohu rešpektovanie zákazníkov, v našom prípade pacientov a ich vzťahu k danej produktovej oblasti. V tejto oblasti sa členia klienti (pacienti) podľa potreby zákroku.
1.3.1 Podľa spôsobu správania existujú 3 skupiny kupujúcich:
1. individuálne kupujúci - žijú a rozhodujú sa sami
2. domácnosti - rozhodnutie ovplyvňuje každý člen domácnosti
3. organizácie - podniky, rozpočtové a príspevkové organizácie
Ad. 1) V bode č.1 sa jedná o pacientov, ktorí si sami rozhodujú, či potrebujú prodělat nejaký zákrok, alebo nepotrebujú a ich rozhodnutie je čisto len na nich.
Ad. 2) V bode č.2 je pacient ovplyvnený členmi domácnosti as nimi diskutuje o možnom vyriešení problému.
Ad. 3) V bode č.3 je pacient ovplyvnený rôznymi faktormi a najmä, či jeho požiadavka na zákrok bude hradený poisťovňou alebo nie.
1.3.2 Proces pri rozhodovaní pri kúpe
1. poznanie problému - začína v okamihu, keď si pacient informuje nejakú potrebu.
2. hľadanie informácií - pacient potrebuje vedieť dostatok informácií, čo všetko zákrok obnáša, a klinika by mu mala poskytnúť dostatočné množstvo informácií.
3. zhodnotenie alternatív - či je zákrok pre pacienta potrebný alebo nie
4. rozhodnutie o možnom zákroku
5. vyhodnotenie zákroku - tu je dôležité, aby bola klinika s pacientom po uskutočnení zákroku v kontakte,
- Každý pacient si vykoná po uskutočnení zákroku vyhodnotenie,
- V prípade nespokojnosti môže dôjsť k poškodeniu dobrého mena kliniky
Žádné komentáře:
Okomentovat