Mikroprostredí
Mikroprostredí
1. Vplyvy, ktoré bezprostredne ovplyvňujú možnosť podniku realizovať svoju hlavnú funkciu - uspokojovať potreby svojich klientov,
2. Zákazníci, dodávatelia, distribúcia, konkurencia a verejnosť.
3. Nástrojom analýzy vnútorných faktorov je tzv SW analýza, ktorá spočíva v presnom vymedzení silných a slabých stránok.
1.2.5.1 Jednotlivé prvky mikroprostredí:
1. Klinika - musia si rozvrhnúť svoje finančné zdroje, rozhodnúť sa ako veľké množstvo a na aké účely svoje financie použije, aby dosahovala čo najlepších výsledkov.
2. Pacienti - sú jednou z najdôležitejších oblastí, pretože bez nich by podnik nemohol fungovať, nemal by uspokojovať čí potreby. Avšak podľa môjho názoru podnik nemusí mať o svojich zákazníkov strach, má pomerne dobrý podiel na trhu a širokú klientelu.
3. Marketingové prostredie - je ďalším ovplyvňujúcim faktorom, pôsobí na neho rôzne reklamné služby, ktoré klinika využíva získanie nových pacientov a zvýšenie známosti kliniky.
4. Konkurencia - z tejto oblasti môže pôsobiť najväčší tlak. Konkurencia môže ponúkať rovnaké služby, ale za nižšie ceny. V regióne je ďalší 1 klinika rovnakého zamerania, nevykonáva však toľko zákrokov ako táto klinika.
5. Dodávatelia - firma nakupuje zariadenie od zahraničných dodávateľov, ktoré sú v českom zastúpenie.
6. Verejnosť - tento externý prvok mikroprostredí je v prípade tejto kliniky tvorený ľuďmi z regiónu. Počet obyvateľov Južných Čiech je 626 634 obyvateľov, v Českých Budějoviciach 99 347 obyvateľov.
Žádné komentáře:
Okomentovat