Franchisant– neboli vlastník ubytovacího zařízení, provozovatel obdrží právo užívat jméno značky a být součástí národního nebo mezinárodního řetězce náležícímu poskytovateli franchisy ( franchisor)
- jiná verze: jde o vztah, kdy franchisor poskytuje franchisantovi podrobně popsaný obchodní model spočívající obvykle v licenci k ochranným známkám, patentům, užitným a průmyslovým vzorům, know how, jednotném marketingovém vystupování, jednotných výrobních postupech, chování zaměstnanců,aj.
Výhody: právo používat obchodního jména, značky, být součástí rezervačního systému a mezinárodní působností, právo získat dodavatele přes poskytovatele franchisy, odborná řídící pomoc
Nevýhody: příjemce franchisy nemá plnou řídící kontrolu, musí zaplatit za franchisingová práva, příjemce je vázán v oblasti práva užití obchodního jména, značky…
Příklady: Holiday Inn, Intercontinental, Choise hotel International
3. nákupem hotelů
4. vytvoření řetězce na základě dohody
Hotelová značka = slib, ve znamení označení kvality služeb ve smyslu destinace – pro snazší komunikaci s klientelou
Trendy v hotelnictví:
1. vytváření mezinárodních řetězců
2. koncentrace a internacionalizace
3. strategie hotelové značky
Největší hotelové řetězce ve světě:
1. Cendant Corp. (sídlo– USA)
2. Six Continents ( Velká Británie) – v jeho portfóliu jsou světoznámé hotelové značky jako : Holiday Inn, Intercontinental, Staybridge Suites
3. Marriott International ( USA)
4. Accor ( Francie)
5. Choice ( USA)
6. Hilton Corp. (USA)
7. Best Western ( USA)
Žádné komentáře:
Okomentovat