Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Prodejní analýza

2. Prodejní analýza:
= prognóza prodeje jednotlivých druhů pokrmů
 počet jednotlivých druhů pokrmů či skupin pokrmů lze zjistit z PA za minulé období, jejíž součástí je i zjišťování oblíbenosti jednotlivých pokrmů
 sledování např. za rok, měsíc, týden, den, je při užívání výpočetní techniky bez problémů a zahrnuje zpravidla:

1) zjištění předpokládané poptávky - počet ubytovaných hostů, průměr. počet strav. hotel hostů (snídaně, obědy, večeře), pasanti (obědy, večeře), objednané akce, zkušenosti z minulých období

2) zjištění oblíbenosti pokrmů - zjistíme z počtu prodaných porcí a celkového počtu prodaných jídel

% oblíbenosti = Počet prodaných porcí daného druhu / počet prodaných pokrmů celkem x 100

3) výpočet nabídky

Předpokládaný počet pokrmů = Počet hostů x % oblíbenosti pokrmů / 100

4) výpočet spotřeby surovin
- zjistíme z předpokládaného počtu a druhů vyráběných jídel a z hmotnosti porcí (kalkulací)

Žádné komentáře:

Okomentovat