8. ORGANIZACE A ŘÍZENÍ HOTELU
Organizační struktura hotelu
= soubor úkolů a formálních pracovních vztahů vytvořených k využití předností specializace=systém vertikální a horizontální koordinace navržený tak, aby sjednotil všechny části, prvky a dimenze = dělba práce, mechanizace a koordinace, organizační hranice, základní legitimity vztahu nadřazenosti a podřazenosti
Výběr vhodné organizační struktury je důležitý pro posílení efektivnosti a výkonnosti podniku, záleží na druhu podnikání, mentalitě, objemu a náplně hotelového provozu – menší hotel má jednodušší organiz. strukturu (kumulace funkcí) x velký hotel složitější.
Typy: 1. funkcionální – u malých hotelů
2. divizní – u velkých hotelů
Top Management = nejvyšší vedení společnosti, řízení hotelu s předstihem, fce: ředitel (generální), asistent ředitele, sekretářka, právní oddělení, ekonomický ředitel, obchodní ředitel, prodejní a marketingový ředitel, finanční ředitel, personální ředitel
Povinnosti: řídit, koordinovat práci svých podřízených, organizovat práci, vytvářet příznivé podmínky a zajišťovat BOZP, zabezpečit odměňování zaměstnanců dle mzdových předpisů, vytvářet podmínky pro zvyšování odborné vzdělanosti pracovníků=jazyk. Kurzy, barmanské, zabezpečit dodržení právních předpisů, zaměstnance vést ke kázni
Střední management = provozní, zajistit každodenní plynulý chod hotelu, 3 útvary: ubytovací, stravovací, technický
Žádné komentáře:
Okomentovat