Ovlivňující rizika – politická nestabilita v regionu, vysoká úroveň ekonomického růstu, disponibilní důchod obyvatelstva, mobilita spotřebitelů, kratší pracovní týden, jak je silná pozice franchizora na trhu, náklady na vstup do řetězce, plány franchizora do budoucna
Výhody pro franchizora – snadnější proniknutí na trh, organizační struktura, jednoduchá propagace, odbytová jistota
Nevýhody pro franchizora – nezodpovědnost franchizanta=otázka obchodního tajemství, ovlivnění trhu, komunikace, odstředivé věci franchizanta
Výhody pro franchizanta – zvýšení kredibility, školení, tréninky, zajištění odbytu, marketingový a rezervační systém, snížení nákladů na výzkum
Nevýhody pro franchizanta – určitá nepružnost, návratnost investice, poplatky řetězci, kontrola od franchizora=omezenost podnikatelské samostatnosti, povinné odběry zboží=hotelové prádlo, kosmetika
Struktura poplatků:
1. zaváděcí poplatek=za vstup do hotelového řetězce a převzetí veškerých výhod
2. poplatek za práva – z výnosů hotelu po dobu fungování v hotelovém řetězci – jako měsíční poplatky zpětně odvozované od hrubého příjmu na pokoj bez DPH, snídaně a ostatních služeb
3. marketingové poplatky – za marketing – měsíční poplatky viz. výše u 2.
4. poplatky za rezervaci – podle skutečné výše uskutečněných rezervací prostřednictvím rezervační služby franchizora
Žádné komentáře:
Okomentovat