Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Příjmová část – Front office

1) Příjmová část – Front office
recepce ( + rezervace), vrátnice
 recepce – rezervace pokojů, recepční list – „štafle“ (přehled obsazenosti pokojů, rezervace a jejich zrušení), odbavení hosta (evidence připravenosti pokojů k předání, registrace služeb, vystavení účtu, tisk dokladů o zaplacení, databáze stálých zákazníků a jejich přání), drobný prodej, základní informace o místě pobytu, modul pro rezervace z vnějšku (přístup externích uživatelů po síti – rezervace pokojů), evidence vstupu do pokoje
 pracovníci: vedoucí recepce, recepční, směnárník, pokladník, rezervační pracovník
 vrátnice
 pracovníci – halové služby: vedoucí vrátnice, vrátný, doorman, lift boy, bagážista, správce parkoviště + doplňkové služby hotelové concierge (aktivita hostů v jejich volném čase)

Koordinace Front Office
 Rezervace pokojů: dispozice pokojů, restaurační systém, korespondence s hosty, cenová politika, rozpočet, odvolávky rezervací, účtování bez rezervací, doba pobytu
 Check – in: příjezd hostů, technika prodeje, přidělování pokojů, registrace hostů, příjem zavazadel, skupiny check-in, vyblokování pokojů, podání info hostům, personální obsazenost
 Pobyt hostů: kontrola obsazenosti, úklid pokoje, úvěrová politika, telefon, praní prádla pro hosty, rozdělení pošty, informace a sdělení, účtování služeb, stížnosti, pochvaly
 Check – out: vystavení účtu, placení a úvěrová politika, ručení a zástavní právo, provize, kontrola obratu, statistika příjezdů

Desatero zdvořilého chování
- úsměv, věnujte hostovi plnou pozornost, jméno hosta, upřímné ve sdělení k hostovi, plnit sliby, omluva hostovi při navázaní kontaktu s druhým hostem nebo zvednutí telefonu, diskrétnost, vyřizování stížností, poskytujte přesné a správné informace

Žádné komentáře:

Okomentovat