Česká republika je předurčena k závislosti na obchodu s výrobky nebo službami – přístup na světové trhy je velmi omezený – integrační procesy
První proniknutí do ČSFR hotel. řetězce bylo v roce 1974 – otevřen I. hotel - Intercontinental ( majitel Čedok) – vrchol rozvoje hotel. řetězců 20. století.
Navíc došlo k uvolnění hotelů z podniku Interhotel (1990), který patřil Čedoku – to umožnilo vrcholící koncentraci nadnárodních hotelových řetězců, aby prosadily lépe své zájmy na českém trhu
1993 – Holiday Inn Brno
1999 – spol ..Marriot otevřela hotel v Praze ( vlastní značku Renaissance)
Do marketingového sdružení s rezervačním systémem Best Western byly od roku 1994 začleněny hotely jako : Alta, Bílá Labuť, Kinsky Garden, Meteor Plaza …atd.
1995 – vstoupila na český trh společnost Hilton Hotels Corp.,
1996 – hotel Fortuna (Solidarita) – zařazen do hotelové sítě Choice Hotels Europe.
Choice Hotels Czech and Slovak Republice – expanduje - v roce 2000 otevřela Comfort Hotel Prague – Airport, 2003 – hotel Clarion v Praze
1996 – švýcarská spol. Movenpick otevřela svůj první hotel v Praze.
Dalšími organizacemi působícími v ČR s cílem integrace jsou : Ibis, Corinthia Hotels, Vienna International, Days Hotels…..atd
2001 – další hotelové skupiny : Four Seasons, Crown Plaza, Kempinski…..
Největším hotelovým řetězcem na území ČR je OREA HOTELS. Hotelový řetězec OREA HOTELS už od roku 1999 nabízí možnost zapojení do řetězce. Výhody franšízy s OREA HOTELS jsou : sdílení know-how, využívání centrálního rezervačního systému, marketingová podpora, e-marketing, obchodně provozní poradenství, společná nákupní politika, školící programy, strategie personálního plánování, analýza ekonomické situace hotelu a systém vnitřní a vnější kontroly.
Žádné komentáře:
Okomentovat