Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Outsourcing

Outsourcing
Označení vzniklo spojením slov outside (vnější) a resourcing (zdroj) a představuje využití vnějších zdrojů. Dochází k vytěsňování určitých podnikových činností a k jejich zabezpečení zajišťuje externí dodavatel.

Při outsourcingu se může jednat o nakupování služeb nahrazujících původně některé vlastní činnosti podniku, nebo o nakupování služeb vnějších dodavatelů v případě nových potřeb hostů. Předpokladem pro kvalitní zajištění z vnějších zdrojů je zejména na straně poskytovatele nutná velmi dobrá znalost klienta, kterému jsou služby poskytovány, jeho postavení na trhu a finanční situace.

Výhody outsourcingu:
- snižování nákladů
- zvýšení úrovně a konkurenceschopnosti
- jednodušší říditelnost organizace a její větší flexibilita
- snížení rizikovasti

Nevýhody outsourcingu:
- externí firmy mohou usilovat o krátkodobé cíle, zatímco hotel usiluje o strategické cíle
- je dodavatel schopen zaručit stabilitu poskytovaných služeb?
- má dodavatel předpoklady pro další rozvoj služeb?
- nebezpečí vynášení a úniku informací

Žádné komentáře:

Okomentovat