Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

METODY PROVOZOVÁNÍ HOTELŮ

13. METODY PROVOZOVÁNÍ HOTELŮ

Hotelová skupina – určitý počet vzájemně spojených hotelů spíše právně-organizační vztahy, obvykle vztahy vlastnické než marketingové a obchodní vztahy

Hotelové řetězce – určitý počet vzájemně propojených hotelů společnou hotelovou značkou, vazby hotelu v řetězci nebývá založena na využití vlastnického práva ke hmotnému statku, ale spíše na využití licenčního práva=na nehmotné statky jako jsou jednotný standard vybavení a služeb (např. H společnost ACCOR se skládá z hotelů=NOVOTEL, FORMULE 1, stravovacích zařízení, prodávání jídelních kupónů=TICKET RESTAURANTS)

Výhody a nevýhody členství v hotelovém řetězci:

Nevýhody: otázka kontroly=nákladná pro vedení, člen má omezené možnosti tvořivosti, je na něj vyvíjen tlak na dodržování standardů, velmi těžká zpětná vazba
Náklady pro řetězec – investiční náročnost pro zařazení do řetězce
Pro člena – nákladnost poplatků

Výhody: společná propagace, adresnost, počet uživatelů rezervačního systému,
pro řetězec – snížení nákladů na propagaci, na rezervační systém
pro člena – omezuje se chybovost podnikatelských záměrů, společné nákupy od stejných dodavatelů, obchodní politika, stejná technologie, lepší know-how=hotel přebírá zavedené manuály na svůj hotel (popsáno, co musí být v hotelu, jaké vybavení pokoje), meetingy, konference, důvěryhodnost pro obě strany, větší důvěra u banky, věrnost hostů, člen ztrácí samostatnost, hotel se musí přizpůsobit

Standard=vzor, musí splňovat jednotící prvky: jeho dobrá dosažitelnost, logičnost, jasnost, přesnost, měřitelnost, mezinárodní srozumitelnost

Značka=hodnotný, ale nehmotný majetek, slib, představa záruky, kvality

Přínosy značky: garance standardu kvality, globální důvěryhodnost, růst image a povědomost o hotelu, rezervační systém, růst obsazenosti hotelu i prodávající ceny, vliv na hodnotu hotelu, na kredibilitu výstavby, rekonstrukcí u banky

Žádné komentáře:

Okomentovat