Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

F&B MANAGEMENT V HOTELOVÉM A RESTAURAČNÍM PODNIKU

15. F&B MANAGEMENT V HOTELOVÉM A RESTAURAČNÍM PODNIKU

FB MANAGEMENT:
 systém řízení stravovací činnosti hotelového či restauračního podniku
 tento termín se začíná používat poč. 80. let
 poč. 90. let se jedná o problematiku řízení procesů v oblasti plánování výroby, prodeje a kontroly práce ve strav. úseku jako celku
 food = strava, beverage = nápoje, management = řízení
 nedílnou součástí hotelového managementu
 rostoucí počet restauračních hotelových podniků, vstup mezinárodních řetězců na naše trhy, vliv velkých restauračních seskupení, růst konkurence, nové technologie, suroviny apod. (je nezbytné se věnovat právě otázkám plánování a kontrole; musíme si uvědomit,že určujícím faktorem je pro nás zákazník
 celý systém F&B managementu je zaměřen na jednotl. činnosti = nákup, prodej, skladování, výroba, kontrola (pro rentabilitu gastro. provozů)

V každém hotelu musí být zajištěno celodenní stravování (mimo hotel garni). Podle typu hotelu se jedná o následující stravovací služby:
1) Snídaně od časných ranních hodin
2) Celodenní stravování
3) Stravování skupin (oddělené vyhrazené stravování)
4) Room servis (etážová služba)
5) Rychlé občerstvení
6) Zajišťování akcí (banketní činnost)

Stravovací činnost zahrnuje:
1) Nákupní a skladovací činnost
2) Výrobní činnosti
3) Prodejní a odbytové činnosti
4) Kontrolní činnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat