15. F&B MANAGEMENT V HOTELOVÉM A RESTAURAČNÍM PODNIKU
FB MANAGEMENT:
systém řízení stravovací činnosti hotelového či restauračního podniku
tento termín se začíná používat poč. 80. let
poč. 90. let se jedná o problematiku řízení procesů v oblasti plánování výroby, prodeje a kontroly práce ve strav. úseku jako celku
food = strava, beverage = nápoje, management = řízení
nedílnou součástí hotelového managementu
rostoucí počet restauračních hotelových podniků, vstup mezinárodních řetězců na naše trhy, vliv velkých restauračních seskupení, růst konkurence, nové technologie, suroviny apod. (je nezbytné se věnovat právě otázkám plánování a kontrole; musíme si uvědomit,že určujícím faktorem je pro nás zákazník
celý systém F&B managementu je zaměřen na jednotl. činnosti = nákup, prodej, skladování, výroba, kontrola (pro rentabilitu gastro. provozů)
V každém hotelu musí být zajištěno celodenní stravování (mimo hotel garni). Podle typu hotelu se jedná o následující stravovací služby:
1) Snídaně od časných ranních hodin
2) Celodenní stravování
3) Stravování skupin (oddělené vyhrazené stravování)
4) Room servis (etážová služba)
5) Rychlé občerstvení
6) Zajišťování akcí (banketní činnost)
Stravovací činnost zahrnuje:
1) Nákupní a skladovací činnost
2) Výrobní činnosti
3) Prodejní a odbytové činnosti
4) Kontrolní činnosti
Žádné komentáře:
Okomentovat