Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZÁŽITKOVÁ GASTRONOMIE

ZÁŽITKOVÁ GASTRONOMIE
 boj o zákazníka se odehrává na poli „zážitků“
 host nechodí do restaurace se jen najíst, ale také chce něco zažít
 není nic nového, byla zde i dříve
 pozornost k existenčním starostem sehrává stále menší roli - uvolňuje se prostor pro osobní zážitky
 dnešní host - více náročnější, vyžaduje více pozornosti a péče
 důraz kladen nejen na kvalitu, ale i pestrost, chutnost, zážitek z jídla, příjemná obsluha, přívětivá atmosféra
 dříve měla kvantita přednost před kvalitou, prostředím a atmosférou

Spektrum podniků, které tvoří zážitkovou gastronomii je pestré:
• společenské lokály
• místní restaurace a hospůdky s typickou atmosférou
• show kitchen, pestrost a rozmanitost nabídky, přátelská obsluha, rychlost obsluhy, laskavá atmosféra, umístění, design, celková vybavenost podniku, pořádání zajímavých akcí

Provozovat zážitkovou gastronomii je podmínkou k přežití na trhu - znamená to:
 dodržovat otázky hospodaření, gastro. pravidla, věnovat pozornost zaměstnancům

 Zážitková gastronomie žije atmosférou a atmosféra ožívá především ve spolupracovnících.
 Je jedinou možnou volbou pro dosažení úspěchu
 Byla tu vždy - jen se nyní dostává více do popředí
 V žádném případě není vázána na cenu (drahost)
 Může se vyvinout z mimořádných výkonů kuchař. umění
 Neexistuje žádná definice pro všechny varianty zážitkové gastronomie
 Hranice mezi normální a zážitkovou gastronomií se pohybují - nejsou pevné
 Nedá se nařídit - jen za určitých podmínek plánovat

Žádné komentáře:

Okomentovat