Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

POPTÁVKA CR

POPTÁVKA CR
= projev potřeb účastníka CR podložený koupěschopností, jako ochota účastníka CR vyměnit své peníze za určité množství služeb a statků CR.
Poptávka je výsledkem rozhodnutí a volbou jedince, že účast na CR nejlépe uspokojí jeho potřeby.

Charakteristické rysy poptávky CR
• komplexnost
• sezónnost, ta určuje její periodický charakter
• pružnost odvíjející se

*od konstantního vývoje poptávky reagujícího především na:
- ekonomickou situaci účastníků CR (objem P závisí na příjmech, hospodářské situaci jednotlivce)
- nové nabídkové produkty a destinace
- reakce na ekonomickou situaci poptávkové části (objem reálných příjmů a cenová politika nabídky)
- mezinárodní politickou situaci
- mimořádné přírodní události

*od lidské přirozené touhy po poznání, která je vývojem životního stylu
*od nevázanosti poptávky na určitou nabídku, na určité místo

• masovost – turismus se stává dostupným pro většinu obyvatelstva
• diferenciace (lidé s různou úrovní, zálibami…)

P v sobě obsahuje 3 součásti:
1. motiv účasti na CR vycházející z potřeb účastníka CR
2. požadované služby a zboží nezbytné pro naplnění motivace
3. požadavky na místo a prostředí v němž má dojít k uspokojování potřeb

Žádné komentáře:

Okomentovat