TRH CESTOVNÍHO RUCHU
Systém CR je tvořen:
• subjekty - prodávající, kupující, zprostředkovatelé
• objekty - služby, vše co se může stát cílem, resp. důvodem změny místa pobytu - zboží, volné statky - skály, hory, jezera...
podsystémem jsou: podniky CR, cílové místo CR, organizace CR
NADŘAZENÉ SYSTÉMY CR
1. Ekonomické prostředí
- vytváření podnikatelských a pracovních příležitostí
- vztah k platební bilanci, ke státnímu rozpočtu, podpora regionálního rozvoje
2. Sociální prostředí
- nastavuje parametry, jak vypadají naši zákaznici - jaká je naše společnost: konzumní, vzdělaná, mobilní, technická, byrokratická, pluralistická, společnost blahobytu, volného času
3. Technologické prostředí
- rozvoj dopravy (bezpečnost, hromadnost, rychlost, kvalita, mobilita)
- rozvoj ubytovacích a stravovacích služeb, uplatňování nových technologií
- informační technologie - GDS
4. Informační prostředí
- informace mají vysokou hodnotu, umožňují snižování nákladů, lepší komunikaci s dodavateli, s partnery,...lepší orientace v nabídce pro zákazníky
- konkurenční výhoda
5. Politické prostředí
- koexistence politických států
- vojenská uskupení, hrozba terorismu
6. Ekologické prostředí
- CR se musí chovat ekologicky, aby uchoval podstatnou část toho, co nabízí
- negativní vliv CR na ŽP: zplodiny, odpad, narušení přírody
- pozitivní vliv CR na ŽP: lázeňství, vznik chráněných území, usměrňování návštěvníků, finanční prostředky na ochranu území
- negativní vliv ŽP na CR: záplavy, zemětřesení, požáry, onemocnění
- silně ovlivňují CR a naopak
Žádné komentáře:
Okomentovat